22 Ağustos 2014 Cuma

Kağıt Mozaik



Bodrum Marina'da, ağaçların etrafındaki saksıları mozaiklerle süslemişler. Yürürken, her bir mozaiğin neyi resmettiğini konuşarak geçirdik yolu. Böylece "Anne, yoruldum"; "Artık oturmayacak mıyız?"; "Ben yürümek istemiyorum, kucağına al"ların yerine "Bu bence bir kertenkele, yok bukalemun"; "Anne, bu ne böceği?" gibi konuşmalar aldı. Mozaiğin nasıl yapıldığını konuştuk, elledik, inceledik. 



Aslında tatilde yapmak istediğim etkinlikler vardı ama bazısını Rüzgar istemedi, bazısına ben üşendim, bazen ortam müsait olmadı. Biz de ilgimizi çeken bir şey bulmuşken onunla devam ettik.

Bir kırtasiye buldum ve elişi kağıdı aldım. Bahçeye kurulduk ve kendi mozağimizi yaptık.



Gereken malzemeler:

Renkli elişi kağıtları
Kağıt yapıştırıcı
Resim kağıdı
Makas



Kağıda istediğimiz bir desen çizdik. Büyükçe bir desen seçmeniz daha iyi olur. Rüzgar balina istedi, yanında küçük bir balık ve deniz çimenleri :) Resmi ben yaptım, çocuğunuz daha büyükse veya istediği şekli çizebilecekse bu işi de ona bırakabilirsiniz. Ben, dikkat süresi çok fazla olmayan beş yaşında bir çocuk için asıl enerji ve dikkatini mozaik kısmına saklamanın da iyi olacağını düşündüm. 



Önümüze birkaç kap aldık. Bir elişi kağıdını Rüzgar'a verdim ve istediği gibi kesebileceğini söyledim. Büyüklüğü, şekli, düzgün olup olmamasının farketmediğini de ekledim. Çocuğunuz henüz makas kullanmıyorsa kağıtları eliyle yırtarak da çok eğlenecektir. O, elindeki kağıtla uğraşırken ben de geri kalanları kestim. Çok düzgün olmamalarını, hepsinin aynı boy ve şekilde olmamasını tercih ettim. Dilerseniz siz önceden bunları kesip hazırlayabilirsiniz. Mesela çocuklar okuldayken kağıtları keser, geldiklerinde yapmaları için hazır edebilirsiniz.



Yapıştırıcıyı, üstünde çalışacağımız kısma sürdük. Rüzgar bu yapıştırıcı sürme işini çok seviyor eskiden beri, en keyif aldığı kısımlardan biri diyebilirim. Sonrasını çocuğun hayal gücüne bırakıyoruz. İstediği renklerde kağıtları desenlerin üstüne koyarak mozaiğini oluşturuyor. Sonunda bir de hazine sandığı eklemeye karar verdi.

Etkisini arttırmak için aralarda boş kalan yerleri ve desenlerin kenarlarını aynı renklerle boyadık.
Bunu yaptığımız gün bir kampçılık oyunu oynuyorduk ve kampçıların rozetleri olduğunu söylemişti Rüzgar. O mozağini yaparken ben de ona "mozaik yapma rozeti" hazırladım :) 



Resmin tümünü kaplayamadan yoruldu. Birazını birlikte yaptık. Rozetini taktık. Resmimizi de çok beğendik. Çocuklarla çok kolay yapılan bir etkinlik, sonucu da keyifli oluyor. Bakalım tekrar yapmak isteyecek mi? Siz de çocuklarınızla denerseniz, resimlerinizi görmeyi çok isterim; aşağıda paylaşabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder