7 Ağustos 2015 Cuma

Harfli T-shirt




Dün annemin--çocukların deyimiyle nana'nın--doğumgünüydü. Çocukların kendi elleriyle, emekleriyle yaptıkları hediyelerden daha değerli hediye yok bana göre. Düşündük ne yapabiliriz diye, hem çocukların elinden olacak, hem kullanılabilir olacak... Ve nanaya, bir tshirt yapmaya karar verdik. Bu tekniğin güzelliği en miniklerin bile yapabilecek olması. Çünkü tek yapması gereken karalamak. 



Önce bilgisayarda tüm sayfayı kaplayacak büyüklükte (700-800) gibi ve kalın bir fontta ismin baş harfini yazıp çıktısını aldık. Sonra harfi içinden keserek bir şablon oluşturduk.


Tshirtün altına bir kitap koyup şablonu istediğimiz yere yerleştirdik ve bantladık. Ben harfin kenarlarına da biraz kağıt bandı yapıştırdım. Sonra istedikleri gibi karalasınlar kumaş kalemiyle. Harfin kenarlarından geçerek şekli belirginleştirdim. Ve bitti. 

İster tshirte, ister bez çantaya, istediğiniz kumaşa yapabilirsiniz. Çocuklar kendilerine de yapabilir, sevdiklerine de. 


Son anda aklımıza gelen bir fikirle, çocukların ellerinin etrafından çizerek el izlerini de yaptık. Nana bu tshirte aşık oldu. Ben de olmuş olabilirim... ;)



1 yorum:

  1. Babalar günü için güzel bir aktivite olabilir:)) Kumaş kalemi nereden bulunur? Yıkama ile boyası çıkar mı?

    YanıtlaSil