9 Aralık 2015 Çarşamba

Parmak Boyasıyla Ebrulu Çam Ağaçları


Bizim evde oyunlar ve etkinlikler çocukların yönlendirmekeriyle oluşur ve şekillenir. Ne zaman bir şeyi başlarlen planladığımızdan bambaşka bir hale dönüştürseler çok mutlu oluyorum ben de.

Bugün Deniz elinde parmak boyalarıyla gelip "Annee, baa, booa, maağmak.      booa" diye gelince parmak boyasıyla oynayalım dedim. Aklıma geçen gün gelen oaketten sakladığım balonlu poşet geldi. Sehpanın üstüne kullan-at piknik örtülerinden serdim. İşimiz bitince masadaki her şeyi toplayıp atmak çok rahat oluyor çünkü. Sonra balonlu poşeti ve boyaşarı koydum.


Kağıttan çan ağaçları kestim. Amacım, balonlu poşeti boyayıp kağıtları üstüne basarak noktalı bir desenle kaplamaktı. Ama Deniz'in başka planları vardı ;)



Parmak boyalarına parmakları soktu ama parmaklarının boyalı olmasından çok hışlanmadı. Biraz balonlu poşeti biraz da çam ağaçlarını boyadı. Ama sonra ellerini temizlemek istedi. 


Ellerini temizledikten sonra kırmızı boyaya batırdığı yeşilleri üstünden almak için içeriden bir kap ve kaşık aldım. "Deniz'e bir kaşık götürsem fena olmaz" diye dürttü beni içimdeki haylaz. Kaşıkla boyayı kaba koyduğumu gören Deniz, hemen masadaki öbür kaşığı kapıp geldi. (Ev-veet!!!)





Büyük boyaları hemen yok ettim ve masada kırmızı-yeşil karışık boya kabu kaldı. Deniz biraz karıştırdı, oynadı. Sonra ben elimdeki kaşıkta kalan boyayı balonlu poşetin üstüne döktüm. (Evet, yine çaktırmadan aklına girmeye çalışıyordum ;) ) Tabii o da başladı. "Hooop", "Ateeşş" gibi nidalarla kaşıkla boyayı döktü. Biraz yaydık, biraz akıttık. Boya bitene kadar devam etti.


Sonunda poşet, kırmızı-yeşil bir ebru deseniyle kaplandı. Ben de kestiğim çam ağaçlarını bu desene batırıp kurumaya bıraktım. Deniz de kağıtlara elleriyle bastırarak katıldı. Bence çok güzel yeniyıl kartları olacaklar. 



Tabii iş parmak boyasından kaşıkla boya akıtma, yer yer fırlatmaya dönünce halıya da boya geldi. Böylece pratik temizlik girşimim boşa çıkmış oldu. Ama olsun, Deniz boyalarla çok eğlendi. Bir dahakine halıya da örtü sereriz olur biter ;) Hımm, ya da beyaz halının üstünde yapmayız bu işleri, o da olabilir :). 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder