22 Ocak 2015 Perşembe

Bebekler için Güvenli Parmak Boyası



Çok hareketli, hiç durmayan bir bebekle evde zaman geçirmek, enerjisini harcamasına yardım etmek, aynı zamanda gelişimine destek vermek için çabalayan birçok anne var. Bebekle yaşamın yoruculuğunu hepimiz biliyoruz. Uykusu, yemeği, oyunu... Bitmeyen bir koşturmaca. Bir de onlar için en güvenli olacak malzemeleri bulma uğraşı var. Sanırım, en güvenli ve eğlenceli parmak boyalarından birini bulduğumu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim :)

Çoğumuz, bebeklerin boyamayla tanışacağı anları heyecanla bekliyoruz. Bebekler için güvenli ve uygun kalemlerle başlıyoruz. Sonra parmak boyası denemek istiyoruz. Tabii her şeyi ağzına götüreceği kesin olan yaşlardaki bebekler için bu boyama işleri biraz çetrefilli oluyor.  

Ev yapımı parmak boyamız için tek yaptığımız, hepimizin evinde bulunan bir gıdayı, evde kendi oyun malzemelerini yapmak isteyen herkesin edinmesi gereken basit bir malzemeyi birleştirmek. Yoğurdun içine gıda boyası koyup karıştırıyoruz. Evet, o kadar basit ;)


Gıda boyası çok çok az kullanılması gereken bir ürün. Kürdanın ucuyla koymanız yeterli. Evde mavi ve sarı gıda boyası vardı, o renkleri kullandık. Çok fazla seçenek koymaya da gerek yok önüne bence. İki renk yeterli.

Bu boyamayı mama sandelyesinde, tercihen muşamba kaplı ve büyükçe mama önlüklerinden takarak, mümkün mertrbe az kıyafetle yapmak ve hemen ardından banyoya girmek üzere hazırlanmış olmakta fayda var.


Bebeğinizin önüne boyaması için kağıt koyabilirsiniz ama bu aralar bizim evde iki oğlan da alimünyum folyoya pek hayran. Ben de birkaç kat folyo koydum mama sandelyesine. Hem duyusal deney anlmında daha farklı bir malzemeye dokunmanın keyfini çıkardı hem de sonradan toparlaması çok kolay oldu. Folyo çok dolduğunda hemen katlayıp alt kattaki folyodan devam ettik.




Önüne bir de traş fırçası koydum. Başta onunla hiç ilgilenmedi. Parmaklarını batırıp folyoya akıtırak oynadı. Sonra parmaklarıyla boyayı sıçratarak, en son parmaklarını folyonun üstünde gezdirerek boyadı. Hepsini denedikten sonra fırçayı alıp onunla folyonun üstüne boya sıçratark ve boyayarak devam etti.



Tahmin ettiğimiz üzere, bu aşamada tadına bakmayı da ihmal etmedi. İleride boyanın yenebilir bir şey olduğunu düşünmemesi için ekşi yoğurt kullanmanızı tavsiye ederim. Ağzına değdiği anda yüzünü ekşitti ve bir daha denemedi. Kullandığımız malzeme yenebilir olsa da siz normal bir boya kullanıyormuş gibi davranırsanız ilerideki boya yeme girişimlerine kapı açmamış olursunuz.



Tabii her tarafımız boya oldu, hazırda bekleyen ıslak mendillerle ilk müdaheleyi yaptıktan sonra hemen küvete...

Şimdiye kadar Deniz'in en uzun süre meşgul olduğu, en eğlendiği, o 15 aylık yüzünde dikkat ve konsantrasyonun pek komik bir portre yarattığı bir etkinlik oldu. Hatta bitmesini istemedi. Bundan sonra sık sık yapacağımıza eminim.

4 yorum:

  1. Peki sebze pureleri katarak denediniz mi? Oluo olmadigini merak ettim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tabii olur, hatta sadece sebze püresini de boya olarak kullanabilirsiniz. özellikle havuş, pancar suyu, bokoli gibi sebzeler güzel renk verir. oyun hamuru için de aynısı geçerli.

      Sil
  2. Merhaba
    Bunu aynen denedim ve yoğurdum ekşi olmadığı icin icine limon tuzu kattim. Ancak tadı, ekşi yoğurdu bile cok seven oglumun cok hoşuna gitti.Hep agzina götürdü ve ben de cabuk sonlandirmak zorunda kaldim :(

    YanıtlaSil
  3. ben de yoğurda bol bol tuz atarak denemeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil